dong energy
Klantenambassadeur (Customer Ambassador)
Als Klantenambassadeur werkte ik vanuit een vrije rol aan strategische, commerciële projecten, direct rapporterend aan de Algemeen Directeur.
o B2B klanttevredenheids- en behoeftenonderzoek met als doel beter in te spelen op de behoeften van de klant
o Ketenmanagement klanttevredenheid
o Project lead generation i.s.m. met externe partijen
o Inventarisatie mogelijke strategie rondom Stroomopwaarts, Slimme Meters/ verduurzaming woningen en bedrijven, GreenDesk)
Klantprocessen verbeterd (onder andere):
- – Klachtenproces B2C, MKB en B2BResultaat: adequaat klachtenproces volgens NMA- energiekamer, rating voldoende, stijging algemene
klanttevredenheid (jaarlijkse meting) met 0,7.
- – Acquisitieproces B2C, MKBChannel strategie, optimalisatieslag doorlooptijden.
Resultaat: resultaat; minder uitval, verhoging klanttevredenheid en stijging netto churn
- – Opzetten Safe Desk voor B2C en MKBResultaat opvang uitval en behoud, resultaat significante vermindering uitval acquisitieproces, stijging Sales.